13 czerwca 2015

Po godzinach #5 LBA: do trzech razy sztuka


Witam w trzeciej już odsłonie tego popularnego TAGu. Tym razem jednak ustaliłam ofiary szczęśliwców, którzy odpowiedzą na moje pytania. Zaczynajmy.
Blog addictedtobooks, czyli mojej nominatorki (?).

1. Czy jest jakaś książka, która doprowadziła Cię do łez? Jeśli tak, to jaka?
Wspominałam już o tym, że nie płaczę przy czytaniu. Tylko końcówka „Czarodziejów” złamała regułę.

2. Jaka jest według Ciebie najlepsza książka napisana przez polskiego pisarza/pisarkę?
Trudno powiedzieć, ponieważ nie czytam polskiej literatury. Powiedzmy, że współcześnie to będzie Rafał Kosik (bo w sumie i tak tylko jego czytam) i seria „Felix, Net i Nika”, o której też już zresztą nie raz pisałam.

3. Jaka jest najgrubsza przeczytana przez Ciebie książka?
Odpowiedzi na to pytanie nie musiałam nawet sprawdzać — jest to „Wielka księga przygód Sherlocka Holmesa”, licząca 1116 stron i to w formacie A4. Jedna z moich perełek (a raczej pereł), mimo że nie zawiera obiecanego nieopublikowanego opowiadania. Jako fanka najsłynniejszego z detektywów, nie mogłam jej nie mieć.

4. Po jakie książki najchętniej sięgasz? (fantasy, romanse, science-fiction…)
Młodzieżowe, fantastyka i kryminał. Wiem, że nie mam najwybredniejszego gustu, ale raczej czytam dla rozrywki i nieczęsto sięgam z własnej woli po powieści, których głównym zadaniem ma być zmuszenie do refleksji.

5. Jaki jest według Ciebie najbardziej irytujący bohater i w jakiej książce możemy się z nim spotkać?
Uwielbiam cykl „CHERUB”, ale Laura była strasznie wkurzająca. Myślała, że jest lepsza od wszystkich i nawet nie pomogła bratu dowlec się do domu po ciężkim pobiciu. Mimo że James zawsze ja kochał i była dla niego bardzo ważna, nie wahała się wykorzystać go dla własnych celów. Ale oczywiście wszyscy lubili Laurę, bo była taka bohaterska i w ogóle. Tyle że nie.

6. Czy lubisz oglądać ekranizacje książek, które kiedyś przeczytałaś/eś?
Zależy, czy ekranizacja jest udana. ;) Na przykład film „Więzień labiryntu” bardzo mi się podobał, choć nie był idealny, ale do ekranizacji „Percy'ego Jacksona” już po przeczytaniu książki bym nie wróciła. Zaś na obejrzenie „Harry'ego Pottera” zawsze mam ochotę. Wydaje mi się, że im film bardziej podobny do książki, tym lepszy, powiedzmy więc, że właśnie takie lubię oglądać.

7. Jaka jest najlepsza książka jaką przeczytałaś/eś w tym miesiącu?
Tak się składa, że to zrecenzowana przeze mnie ostatnio „Flawia de Luce” (kierunek -> recenzja).

8. Gdzie najczęściej kupujesz książki? (księgarnia, internet …)
Właściwie to różnie. Kiedyś w księgarniach, ale teraz przerzucę się na internet, bo taniej. Czasem też wyłapię coś w Biedronce. Ostatnio tak naprawdę nic nie kupowałam, tylko wypożyczałam z bibliotek.

9. Czy któryś z Twoich rodziców zaszczepił w Tobie pasję do czytania?
Hmm... Chyba można tak to nazwać. ;) Raz, kiedy chodziłam do przedszkola, moja mama postanowiła czytać mi przed snem pierwszą część „Narnii”. Ale szybko jej się znudziło i skończyła na wizycie u państwa Bobrów. Zbuntowałam się i sama dokończyłam książkę. Później mama powiedziała mi jeszcze, że koniecznie muszę przeczytać „Harry'ego”.

10. Gdzie najchętniej czytasz książki?
W łóżku pod ciepłą kołderką. :) Chociaż na lato to może bez tej kołderki...

11. Wolisz czytać książkę papierową czy w wersji elektronicznej na czytniku e-booków?
Zdecydowanie papierową, ale ebooki też mają swoje zalety. W praktyce, jeśli bardzo chcę przeczytać jakąś książkę, to nie pogardzę ani jednym, ani drugim.

Nominuję:
KittyAilla (wiem, że lubisz TAGi ;))

Moje pytania:
1. Załóżmy, że trafiłaś do piekła. Do końca egzystencji będziesz musiała robić tylko jedną, znienawidzoną rzecz. Co to jest? (Czyli po prostu, czego najbardziej nie lubisz robić).
2. Do czego chciałabyś mieć talent? (Wybierz coś realnego, np. śpiew).
3. Jaka piosenka aktualnie najbardziej ci się podoba?
4. Oglądasz jakieś seriale? Dlaczego i jakie, dlaczego nie?
5. Gdzie chciałabyś mieszkać, jeśli mogłabyś mieć taką możliwość?
6. Kim chciałabyś być z zawodu, gdzie chciałabyś pracować?
7. Jaka jest najdziwniejsza książka, jaką przeczytałaś?
8. Gdybyś miała być bohaterką książki, o czym by opowiadała?
9. Czego oczekujesz od dobrej książki?
10. Czy oceniasz, przynajmniej na początku, książkę po okładce?
11. Co ci dało czytanie?

Jeśli ktoś chce, żebym go również nominowała (w co jednak wątpię), niech mi napisze. Posłużę się też jednym otrzymanym pytaniem i zadam je wszystkim czytelnikom: jaka jest najlepsza książka, którą WY przeczytaliście w tym miesiącu? Jestem ciekawa. :)

11 komentarzy:

  1. Ach, dziękuję za nominację - miło mi, że pamiętasz, że kocham TAGi :)
    Oczywiście TAG zrobię, ale raczej pojawi się w lipcu, bo mój harmonogram tam się właśnie kończy ^^
    Hm, książka w tym miesiącu najlepsza? Tzn.... W czerwcu czy w maju? :P Bo w maju - Zaginione historie z serii Zwiadowców. W tym na razie jest to Gildia magów ^^
    Ekranizacje to zuoo... Zwłaszcza HP, jak ja ich nienawidzę xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgodzę się, że filmy HP nie umywają się do książki, ale nie są chyba aż tak złe... ;D

      Usuń
    2. Ogólnie nie lubię ekranizacji. Np. ostatnio obejrzałam ekranizację Niezgodnej - po książce brakowało mi tylu szczegółów, nawet ważnych dla akcji. Tak samo jest z HP, a nawet gorzej, bo HP książki kocham :P

      Usuń
  2. Z przyjemnością czytałam Twoje odpowiedzi :))
    Jak byłam mała to mama czytała mi HP i do dziś uwielbiam całą serię :D
    Nie mogę się już doczekać ekranizacji drugiej części Więźnia labiryntu :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi. :) Też czekam na "Próby ognia".:)

      Usuń
  3. Dziękuję za nominację. Mam ich już tyle, że już ich nie ogarniam, ale na pewno ta pojawi się na moim blogu ;)
    Jak na razie, gdybym miała wybrać najlepszą książkę przeczytaną w tym miesiącu, byłoby to "Collide". Nie jest to najambitniejsza książka, ale lepiej wypada na tle pozostałych książek. Chociaż do końca miesiąca pozostało jeszcze trochę czasu, więc mam nadzieję, że uda mi się jeszcze przeczytać coś lepszego ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wielkie dzięki za nominację! Niedługo powinnam na nią odpowiedzieć. :)
    Tak, przyznaję się. Jestem w trakcie czytania pierwszej książki w tym miesiącu i jest to "Anioły i demony" Dana Browna. Książka bardzo ciekawa, ale dość powolnie mi się ją czyta. Nie mam pojęcia czym jest to spowodowane.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też najczęściej czytam w łóżku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba jedno z najpopularniejszych miejsc do czytania. ;)

      Usuń
  6. Bardzo fajny blog :) Obserwuję i zapraszam do siebie:
    window-on-the-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Będę bardzo wdzięczna, jeśli podzielisz się swoją opinią na temat posta. :)