29 sierpnia 2015

Po godzinach #9 Harry Potter Characters Book TAG

Dzisiaj przychodzę do was z kolejnym TAGiem, którego pomysłodawczynią jest KittyAilla z bloga Biblioteczka ciekawych książek. Tak, tak, nie zapomniałam o nim. :) Nie mogłam sobie odpuścić okazji do zrobienia tak fajnego TAGu.

95077daa8fb8bf4852444517375c2da0.jpg

Harry Potter — bohater powszechnie znany i rozpoznawalny w swoim świecie
No pięknie, pierwsza kategoria, a ja już mam problem! No dobra, powiedzmy, że wezmę Percy'ego Jacksona, w końcu wiele potworów wiedziało z kim ma do czynienia („Perseuszu Jacksonie, pożegnaj się ze swoim życiem! Aaaagh!”).
O kurczę. Dopiero teraz zauważyłam, że KittyAilla wpadła na ten sam pomysł.

Hermiona Granger — bohater, którego fascynuje nauka
Może Colin z „19 razy Katherine”? Kto jak kto, ale o nim możemy powiedzieć, że jest łebski. Zauważyłam, że wiele osób niezbyt go polubiło, ale ja widzę, że autor nie wykreował go tak na serio i według mnie to interesująca postać.

Ron Weasley — bohater z wielodzietnej rodziny
Znowu muszę przytoczyć książki Ricka Riordana. Wydaje mi się, że większość herosów miała przynajmniej kilkoro rodzeństwa. Cóż, bogowie nie próżnują.

Fred i George Weasley — bohater, który lubi się wygłupiać
James z „CHERUBA” nie jest aniołkiem i wygłupy to jego stałe zajęcie. Za każdym jego „wspaniałym” pomysłem błagałam w myślach, żeby tego nie robił, bo to się źle dla niego skończy. Nie słuchał. Ale przynajmniej było śmiesznie. :)

Severus Snape — zły bohater, który okazał się dobry
UWAGA, drobny spoiler serii „Wybrani”. Takim bohaterem okazała się Katie Gilmore. Z początku niezła jędza, ostatecznie wylądowała w drużynie po jasnej stronie Mocy. 

Artur Weasley — bohater, który lubi eksperymentować i ulepszać różne rzeczy
Tylko Leo z „Olimpijskich herosów” przychodzi mi do głowy. Bardzo sympatyczna postać.

Lord Voldemort — zły bohater z nieciekawą przeszłością
Tu z kolei uwaga dla tych, którzy nie czytali „Mrocznych umysłów”. Wybieram Clancy'ego Graya, który niewątpliwie jest antagonistą. Za to jakim fascynującym! Nie zazdroszczę mu, bo przeprowadzano na nim okropne eksperymenty, ale skrzywdził zbyt wiele osób.

Draco Malfoy — bohater, który jest przeświadczony o swojej wyższości nad innymi
Niech będzie Charlotta z „Trylogii Czasu”. Niemiła i uciążliwa, tak bym ją określiła.

Syriusz Black — bohater, który jest wiernym przyjacielem
Doktor Watson był chyba wiernym przyjacielem Holmesa, prawda? Ostatecznie nie może być inaczej, gdy przeżyjecie razem tyle przygód.

Peter Pettigrew — bohater-zdrajca
Bohater-zdrajca, czy tylko dla mnie brzmi to tak podniośle? ;) Tym razem muszę zdradzić trochę z „Testów”. Will na początku był przyjazny i w ogóle, potem jednak wyszło szydło z worka. Mimo wszystko zrehabilitował się pod koniec.

Albus Dumbledore — bohater, który jest dla innych bohaterów autorytetem
Chyba Sam z „GONE” był dla niektórych autorytetem. W końcu stał się kimś w rodzaju przywódcy, gdy pojawiła się bariera.

Fleur Delacour — bohaterka, która jest typową kobietą
Typowa kobieta, czyli...? Bo na przykład gdy bierzemy pod uwagę mechanizm reakcji uciekaj-albo-walcz, kobiety są bardziej predysponowane do wybrania pierwszej opcji, gdyż nie mają tyle testosteronu co mężczyźni. Mam wybrać bohaterkę, która nie ryzykuje albo coś w ten deseń? To trudne, ponieważ w powieściach bohaterki są właśnie odważne. Tutaj się poddaję.

Hagrid — bohater z niebezpiecznym hobby
Zabijanie zalicza się do niebezpiecznych hobby, mam rację? Więc wybieram Baitsakhana z „Endgame”. W przeciwieństwie do Hagrida, nie chciałabym spotkać takiego na ulicy. Chłopak jest naprawdę spaczony, ledwo skończył trzynaście lat, a już morduje z zimną krwią. 

James i Lily Potter — ulubiona literacka para
Właściwie to nie mam takowej. Ale lubię Ruby i Liama. 


KittyAilla, zabiłaś mnie tym TAGiem. Czuję się, jakbym przebiegła maraton. Ale i tak dzięki za nominację. :) Ja nominuję każdego chętnego.
Jutro, a najdalej pojutrze recenzja „Ognia i wody”, nie zapomnijcie. ;)

9 komentarzy:

  1. Endgame przede mną, tak samo Mroczne umysły, więc tutaj nie czytałam odpowiedzi :D
    Dziękuję ci za odpowiedzi, poczuj się jak maratończyk :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny tag :) Ja muszę się jeszcze wywinąć z jednym tagiem :D
    Pozdrawiam
    http://czytaniapasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny tag :) Jestem właśnie w trakcie czytania Mrocznych umysłów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać, czy ci się spodobało. :)

      Usuń
  4. Też nie tak dawno temu zrobiłam ten TAG u siebie :). Czytałam Trylogię czasu, ale nie pomyślałam o Charlottcie, a wydaje się być idealna do tej kategorii :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeju, już od dawna nie słyszałam na blogach o CHERUBie, więc cieszę się, że o nim wspomniałaś :) Poza tym w wielu punktach się z tobą zgadzam :)

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie, że to trochę zapomniana seria, a szkoda. ;)

      Usuń
  6. Ja nie wiem, czy Percy taki znany jest w swoim świecie, ale jako syn Posejdona na pewno mówi się o nim na Olimpie, szczególnie w pierwszej części, gdy był oskarżony o kradzież pioruna.
    Charlotta potwornie denerwowała mnie dopiero w trzeciej części :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Super ten tag. Sama miałabym spory problem z odpowiedziami, a Ty poradziłaś sobie świetnie :D
    Będę czekać na recenzję "Ognia i wody". Jestem bardzo ciekawa Twojej oceny :)

    OdpowiedzUsuń

Będę bardzo wdzięczna, jeśli podzielisz się swoją opinią na temat posta. :)