28 listopada 2015

Po godzinach #11 Reread rewrite burn TAG

Wiem, że ostatnio ciężko u mnie z systematyką, ale szkoła mnie pokonała i na samo czytanie też jest jakby mniej czasu. Zresztą sami wiecie, zaczyna się okres poprawiania ocen przed końcem semestru i lepiej tego nie zignorować. Czekam już tylko na przerwę świąteczną, żeby paść na łóżko i nie wstawać przez kilka dni. A na razie przychodzę z tagiem i mam nadzieję, że się wszystkim spodoba. :)

Tag znalazłam na zagranicznym youtubie. Wzięłam 15 książek, które przeczytałam w ostatnim czasie (a jeśli chcecie opinię o którychś z nich, to dajcie znać, a spróbuję coś naskrobać) i wylosowałam po 3 w każdej rundzie. Następnie wybrałam, którą z nich bym spaliła, którą przepisała, dokonując zmian (zakładając oczywiście, że umiałabym to zrobić dobrze), a którą przeczytała ponownie. Klikając na tytuł, przeniesiecie się do strony danej powieści na Lubimy Czytać. Enjoy!
Runda 1:
Wylosowałam Pogromcę lwów, Komnaty i Złodziejską magię. No to tak: Pierwszą na pewno bym przeczytała ponownie — to było moje pierwsze spotkanie z Camillą Läckberg i mogę szczerze powiedzieć, że mnie zachwyciło. Wrócę jeszcze do tej pani! Myślę, że przepisałabym Komnaty, bo były niezłe, ale brakowało im polotu. Chyba postarałabym się dodać trochę humoru i podrasować charaktery bohaterom. Złodziejska magia to też w sumie nie najgorsza książka, ale jednak dłużyła mi się, a wątek, na który najbardziej czekałam — czyli ten z Vellą — był mało rozbudowany, więc niestety leci na stos.

Runda 2:
Klucz, Drżenie oraz Eleonora i Park. Tu już mam większy problem. Klucz muszę przepisać, żeby pozbyć się tego okropnego, występującego na każdej niemal stronie słowa „sonduje”. A dalej... No dobra, przeczytam Drżenie, pomimo że  jak dla mnie to za dużo romansu, a ostatnia książka spłonie. Nie robię tego z przyjemnością, ale muszą być jakieś ofiary.

Runda 3:
Mam Obelisk kładzie się cieniem, 7 razy dziś i Obsydian. Kurczę... Dwie ostatnie książki wzięłam do tego tagu, bo liczyłam, że będę mogła je poświęcić dla innych, a one się wylosowały jednocześnie. Później będzie ciężko... W takim razie przepraszam, ale muszę spalić Obsydian, bo to najgorsza powieść z tego zestawu. Ostatnio recenzowaną powieść wezmę na warsztat, przyda jej się wprowadzenie poprawek, zaś Flawię przeczytam, to chyba jasne.


Okładka książki Pogromca lwów Okładka książki Obsydian Okładka książki Komnaty

Runda 4:
Mogę jeszcze raz zatopić się w lekturze Wybacz mi, Leonardzie. Lubię, gdy na bohaterów jest konkretny pomysł, tak jak tutaj. Szum przepiszę, ponieważ zakończenie, choć ciekawe, poszło w inną stronę niż myślałam, ale właściwie nie zmieniłabym za wiele, bo byłam pod wrażeniem tej książki. Znacie moją opinię o Ogniu i wodzie i chociaż przyjemnie się go czytało, dałabym radę bez niego żyć.

Runda 5:
Zostały Zakon Mimów, Po zmierzchu, a także Król Kruków. Nie chcę nic palić. :( Ech... Zakon przeczytam, podobał mi się bardziej niż pierwsza część, bo już nie było tylu dłużyzn. Niech będzie: Króla Kruków przepisuję, ale nie zrobię nic radykalnego — książka naprawdę mi się spodobała. Taka decyzja, ponieważ mimo że w reszcie Mrocznych umysłów się zakochałam, Po zmierzchu przeszło jakoś bez echa.


  Okładka książki Złodziejska magia Okładka książki Król Kruków

Dajcie znać, co sądzicie o tym tagu i z którymi decyzjami się zgadzacie. :)

źródło zdjęć

6 komentarzy:

  1. Ciekawy tag, choć za palenie książek powinna być kara, hehe! :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko symbolicznie, żadnej książki nigdy bym nie spaliła. Zresztą nie ja wymyślałam tag! ;D

      Usuń
  2. Zdecydowanie muszę przeczytać Zakon Mimów, tyle dobrego o nim słyszałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Erm, znam tylko Zołdziejską magię xD Więc się nie wypowiem :D Ale TAG bardzo fajny xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny ten tag :D
    Ja bym tylko nie spaliła Obsydianu oraz zlitowałabym się nad Eleonorą i Parkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Okrutny TAG, nie potrafiłabym się zdobyć nawet na symboliczną ofiarę w postaci książki ;)

    OdpowiedzUsuń

Będę bardzo wdzięczna, jeśli podzielisz się swoją opinią na temat posta. :)