26 czerwca 2016

Po godzinach #16 LBA powraca

Dawno nie było tego TAG-u, więc za nominację dziękuję serdecznie Oli K. z bloga http://nieuleczalnyksiazkoholizm.blogspot.com/. :)



1. Czy lubisz wracać do książek, które już czytałaś?
Tak, chociaż dawno tego nie robiłam. Kiedyś, kiedy byłam zapisana tylko do jednej biblioteki i nie chciało mi się często do niej chodzić, wielokrotnie czytałam po kilka razy własne książki. „Harry'ego Pottera” praktycznie uczyłam się na pamięć. Mam nadzieję, że w wakacje wrócę do tej tradycji. :)

2. Jaka jest Twoja ulubiona potrawa?
Nie mam konkretnie jednego ulubionego dania (a jest też dużo rzeczy których nie lubię ;>). No ale powiedzmy, że ostatnią mam dużą ochotę na sushi.

3. Podziel się swoim ulubionym cytatem!
A co, jeśli go nie mam? No dobra, przychodzi mi jeden na myśl, ale nie mogę go zdradzić, bo to kilka ostatnich słów z całej książki, a nie chcę nikomu zepsuć zakończenia. ;)

4. Jakie języki znasz? A jakie chciałabyś poznać?
Znam angielski i hiszpański, a języków, których chciałabym się nauczyć jest tyle, że nawet nie będę ich wymieniać; praktycznie wszystkie europejskie i kilka azjatyckich. Niedługo też prawdopodobnie zacznę się uczyć niemieckiego i rosyjskiego. W ogóle języki to moja pasja i moim marzeniem jest zostać poliglotką.

5. Jak widzisz siebie za 30 lat?
Nie mam pojęcia, co naprawdę będę wtedy robić i gdzie, ale chciałabym mieszkać za granicą i poświęcać się swoim pasjom. Może pisałabym książkę? Może miałabym koty? Nie umiem tego przewidzieć.

6. Jaka osoba cię inspiruje? Dlaczego?
Żeby pozostać w klimacie czytelniczym, to chyba Wojciech Cejrowski i jego genialne książki. Je po prostu trzeba przeczytać, żeby zrozumieć, o co mi chodzi.

7. Jakie jest Twoje ulubione słowo w języku polskim?
Raczej się nad tym nie zastanawiałam i nie umiem wybrać. Zamiast tego podam więc ciekawostkę. Podobno pokazano obcokrajowcom listę przypadkowych polskich słów. Mieli za zadanie wskazać, które według nich oznacza „miłość”. Najwięcej osób wskazało... cielęcinę. :P

8. Co sądzisz o fanfiction?
Jest okej, jeśli nie wykracza zbytnio poza kanon, no i zachowuje przyzwoity poziom. Nawet nie wiecie, jakie patologie ludzie czasem tworzą w fanfikach... „Krew wypłynęła jak dżem z naleśnika” to łagodniejszy z przykładów.

9. Jaki był pierwszy zawód, o jakim marzyłaś?
Chyba tancerka. Po latach to marzenie do mnie powróciło, ale jestem świadoma tego, że jest raczej płonną nadzieją. ;)

10.  Czy często wybierasz książki na podstawie miejsca, w którym rozgrywa się ich akcja? Jeśli tak - jakie to miejsca?
Nie, raczej się tym nie kieruję. Właściwie moim jedynym kryterium jest opis, który musi mnie zainteresować. Oprócz tego pomagają gatunek, okładka i bycie bestsellerem — tak, to mój grzeszek. :D

11.  Zgubiłaś szklany pantofelek. Kto jest Twoim księciem? (musi być postacią z książki)
Kto jest moim księciem... To najtrudniejsze pytanie. Może być Liam z „Mrocznych umysłów”.


No dobra, to teraz czas na moje pytania:
1. Czy jest jakieś państwo, które szczególnie chciałabyś odwiedzić?
2. Czego najbardziej się boisz?
3. Jakiej muzyki słuchasz?
4. Czy lubisz sport?
5. Masz rodzeństwo?
6. Wolałabyś mieszkać w bardzo dużym czy bardzo małym domu?
7. Czy lubisz czytać książki niebeletrystyczne? Jeśli tak, to jakie?
8. Jak często korzystasz z bibliotek? Co o nich sądzisz?
9. Czy śledzisz nowości czytelnicze, czy zupełnie nie zwracasz uwagi na datę wydania książki?
10. Wolisz książki w twardej czy miękkiej oprawie?
11. Wolałabyś pracować w bibliotece czy księgarni?

Nominuję zaś:
KittyAilla - biblioteczkaciekawychksiazek.blogspot.com
WiktoriaCzytaRazemZWami - wiktoriaczytarazemzwami.blogspot.com
W sumie nie wiem, kogo nominować, bo mam wrażenie, że już niewiele osób robi ten TAG... No wiecie, jakby ktoś chciał, to może odpowiedzieć na te pytania. ;) I w ogóle to miłych wakacji! Ja liczę na trochę odpoczynku przed liceum. ;)

8 komentarzy:

  1. Haha, jeśli chodzi o HP, to jesteś moją bratnią duszą! Co wakacje czytam całą serię. To się nigdy nie nudzi. ^_^
    Kojarzę to opowiadanie o krwi jak dżem, to fanfik o Harry'm, prawda? Niby to było takie straszne, a ja się zaczęłam śmiać...
    _________________
    pisane-atramentem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dokładnie, to słynne opko o Harrym Potterze, a jeśli pamięć mnie nie myli, dokładniej paring Hermiona/Snape. Głupota tego porównania po prostu rozwala. xD

      Usuń
  2. Dziękuję, że odpowiedziałaś na moje pytania!Też chciałabym być poliglotką~!

    OdpowiedzUsuń
  3. "Krew wypłynęła jak dżem z naleśnika"! ♥ I te wszechobecne Mary Sue - ah, fanfiction, kochamy! :D Ostatnio ciągle za mną chodzi sushi. Ostatni raz jadłam je pod koniec kwietnia, a wciąż mam na nie ogromną ochotę. Wielka szkoda, że to takie drogie. ;-; Btw. jakbyś się chciała wybrać gdzieś w Poznaniu na sushi to polecam 77sushi na Woźnej. c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No żartujesz chyba! Właśnie mam tam kartę stałego klienta xD Może się kiedyś tam razem wybierzemy :)

      Usuń
    2. OMG to nieźle trafiłam, hehe! :D Można się kiedyś zgadać, bo why not! :D

      Usuń
  4. Ciekawe LBA :) Fajne pytania, na niektóre odpowiedziałbym tak samo :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest stron - kilk!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za nominację <3
    Ojej, to ja mogłabym umieć tylko angielski i mi by to wystarczyło! :D
    Ach, ja też znam HP prawie na pamięć <3

    OdpowiedzUsuń

Będę bardzo wdzięczna, jeśli podzielisz się swoją opinią na temat posta. :)